Najczęściej wyszukiwane:

Eksocnet

Pomoc - Najczęściej Zadawane Pytania

Najczęściej zadawane pytania

1. Dostęp do PP spoza Polski.

APD oraz USOS działają z zagranicy bez konieczności instalowania VPN.


Wniosek o VPN prosimy składać tylko w celu logowania do PP spoza Polski (w tym celu należy napisać maila do Sekcji Informatyki na adres 5337@uni.lodz.pl)
W razie problemów z logowaniem proponujemy użyć trybu incognito w przeglądarce Chrome [skrót na klawiaturze CTRL SHIFT N]
 
 
 
Proszę zainstalować oprogramowanie właściwe dla Pani/Pana systemu operacyjnego,
Link do pobierania poniżej:
https://proxy.uni.lodz.pl/global-protect/getsoftwarepage.esp
Po instalacji proszę zalogować się uprawnieniami jak do PP.

 

2. Problemy z aktywacją programu Statistica

Proces rejestracji oprogramowania może zakończyć się niepowodzeniem z kilku powodów m.in.: z powodu
przekroczenia liczby instalacji dozwolonej dla danej licencji, braku połączenia danego komputera z siecią
Internet, nieprawidłowego numeru seryjnego programu, nieprawidłowego adresu e-mail (nie w domenie
instytucji lub uczelni) lub innych problemów technicznych.

  1. W przypadku niepomyślnego wyniku procesu rejestracji, należy się upewnić, że komputer jest połączony z siecią Internet i sprawdzić poprawność numeru seryjnego. Następnie uruchomić program Statistica i z menu Pomoc wybrać opcję Rejestracja (w przypadku klasycznego Menu), lub Plik | Pomoc i wsparcie | Rejestruj (w przypadku wstążki).
  2. Jeśli użytkownik nadal nie może dokonać pomyślnie rejestracji programu, należy skontaktować się z pomocą techniczną firmy StatSoft Polska, nr tel. 12 428 43 00, e-mail: info@statsoft.pl, lub postępować zgodnie z instrukcjami zawartymi w oknie "Zakończył się okres obowiązywania licencji" pojawiającym się po uruchomieniu programu Statistica.
  3. Rozwiązanie typowych problemów podczas instalacji/rejestracji oprogramowania Statistica można znaleźć na stronie: https://www.statsoft.pl/Zasoby/Materialy-dodatkowe/Pytania-i-odpowiedzi/Instalacja-i-rejestracja
3. Wniosek o certyfikat niekwalifikowany do PP

Proszę zalogować się na: https://hd.uni.lodz.pl/  swoimi danymi domenowymi – imie.nazwisko@eksoc.uni.lodz.pl

potem klikamy

 

Musi Pani/Pan zaakceptować regulamin i wybrać sposób dostarczenia hasła.

 

4. SKRZYNKA UDOSTĘPNIONA - obsługa przez przeglądarkę internetową.
  1. Wchodzimy na stronę logowania 
     
  2. Logujemy się na swoje konto imienne: imie.nazwisko@eksoc.uni.lodz.pl 


     
  3. Wpisujemy hasło i potwierdzamy swoją tożsamość




     
  4. Klikamy  menu w prawym górnym rogu i następnie "Otwórz inna skrzynkę pocztową"


     
  5. W nowym oknie wpisujemy adres mail udostępnionej skrzynki pocztowej - strona podpowiada nazwę i musimy ją wybrać




     
  6. Po kliknięciu "otwórz" skrzynka udostępniona otworzy się w nowej karcie przeglądarki internetowej.

5. SKRZYNKA UDOSTĘPNIONA - obsługa przez program Outlook.
  1.  Z programu OUTLOOK (NEW) NIE korzystamy, najlepiej go odinstalować. Ten program NIE obsługuje skrzynek udostępnionych


     
  2. Otwieramy aplikacje OUTLOOK
     
  3. Skrzynka sama się pojawi w programie po nadaniu uprawień do skrzynki i synchronizacji na serwerach.

6. SKRZYNKA UDOSTĘPNIONA - wysyłanie wiadomości w programie OUTLOOK
  1. Klikamy "Nowa wiadomość e-mail"


     
  2. Jeżeli nie mamy przycisku "OD" to w menu "OPCJE" włączamy go.


     
  3. Pod przyciskiem "OD" wybieramy, z której skrzynki chcemy wysłać wiadomość.
    Za pierwszym razem możemy mieć do wyboru tylko swoją imienną skrzynkę dlatego skrzynkę udostępnioną musimy dopisać ręcznie.


    Klikamy "Inny adres e-mail..."



    Wyszukujemy w książce adresowej interesujący nas adres, wybieramy go i zatwierdzamy "OK"






     
  4. Od tej pory będziemy mieć wybór z poziomu przycisku "OD"


     
  5. Ponieważ ze skrzynki udostępnionej wiadomość wysyła osoba to działa to w ten sposób, że wiadomości wysłane trafiają do "Elementy wysłane" skrzynki imiennej, a do "Elementy wysłane" skrzynki udostępnionej trafia kopia wysłanego maila żeby inni uzytkownicy tej skrzynki mogli zobaczyć wysłane maile.
7. Podpisy w mailu (obsługa poczty OUTLOOK przez przeglądarkę)

 

Można utworzyć sobie kilka podpisów.

Dla nowych wiadomości możemy ustawić jeden domyślny podpis albo „brak podpisu” i podczas tworzenia nowej wiadomości za każdym razem wybierać podpis.

 

Zapisujemy zmiany.

 

 

 

Podczas tworzenia nowej wiadomości dołączamy wybrany podpis.

 

 

Funduszepleu
Projekt Multiportalu UŁ współfinansowany z funduszy Unii Europejskiej w ramach konkursu NCBR