REGULAMIN W PRACOWNIACH KOMPUTEROWYCH

Regulamin Pracowni Informatycznej Wydziału Ekonomiczno-Socjologicznej UŁ

1. Do korzystania ze sprzętu komputerowego w Pracowni Komputerowej uprawnieni są studenci WES oraz uczestnicy zajęć dydaktycznych prowadzonych w Pracowni.

2. Osoby przebywające w Pracowni zobowiązane są do przestrzegania przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy.

3. Odzież wierzchnią oraz duże torby należy pozostawić w szatni.

4. Klucze do Pracowni Komputerowej prowadzący zajęcia pobiera i zwraca w portierniach budynków E lub T. Wykładowca jest odpowiedzialny za sprzęt komputerowy w czasie zajęć. Nie należy pozostawiać uczestników zajęć bez opieki. Po skończonych zajęciach wszystkie komputery powinny być wyłączone, a okna w Pracowni zamknięte.

5. Komputery należy wykorzystywać wyłącznie do celów dydaktycznych.

6. Każdy użytkownik loguje się do komputera dedykowanym kontem domenowym z domeny eswypako.uni.lodz.pl. Konto domenowe przypisane jest do komputera.
Sposób logowania do poszczególnych stacji roboczych dla studentów jest następujący:

  • nazwa użytkownika: u(numer sali)-numer stanowiska np. w sali T101 na stanowisku 5: u101-5
  • hasło: (pozostawiamy puste)
  • domena: eswypako

Prowadzący mogą podawać nazwę własnego konta i własne hasło (po założeniu konta przez Sekcję Informatyki).

7. W Pracowni Komputerowej jest zabronione:

  • uszkadzanie lub narażanie na uszkodzenie sprzętu komputerowego;
  • prowadzenie działalności mającej na celu naruszenie bezpieczeństwa systemów komputerowych wewnętrznych i zewnętrznych, np. próby włamań na konta innych użytkowników, zakłócanie i blokowanie pracy innych użytkowników i systemów - poza przypadkami kiedy działalność taka dotyczy tematu przeprowadzanych zajęć dydaktycznych i jest realizowana pod nadzorem prowadzącego zajęcia i za zgodą pracownika Sekcji Informatyki;
  • wykorzystywanie oprogramowania lub sprzętu komputerowego do celów komercyjnych;
  • instalowanie jakiegokolwiek oprogramowania;
  • dokonywanie jakichkolwiek zmian w konfiguracji komputerów oraz w plikach systemowych;
  • usuwanie plików innych użytkowników;
  • samowolne manipulowanie sprzętem (przełączanie i odłączanie klawiatur, monitorów, myszy, kabli energetycznych i sieciowych, rozkręcanie jednostek centralnych itp.);
  • samowolne naprawianie komputera oraz używanie go, jeśli jest niesprawny lub istnieje prawdopodobieństwo porażenia prądem elektrycznym;
  • korzystanie z komputerów, zasobów i informacji, do których administratorzy nie przydzielili dostępu;
  • zmienianie stanowiska pracy bez zgody prowadzącego zajęcia; wnoszenie prywatnych komputerów i podłączanie ich do sieci przewodowej;
  • prowadzenie wszelkiej działalności naruszającej dobre imię Uniwersytetu Łódzkiego oraz obowiązujące normy prawne, np. publikowanie treści naruszających obowiązujące przepisy prawa;
  • spożywanie posiłków i napojów.

8. Bezwzględnie zakazuje się użyczania swoich loginów i haseł osobom postronnym. Zabronione jest jakiekolwiek kopiowanie, rozpowszechnianie i wykorzystywanie oprogramowania Pracowni na komputerach nie należących do niej.

9. Pracownicy Sekcji Informatyki mają możliwość w dowolnym momencie monitorować i rejestrować działania prowadzone na komputerach w Pracowni Komputerowej (np. podgląd pulpitów komputerów). W skrajnych przypadkach pracownicy Sekcji Informatyki mogą bez uprzedzenia przejąć kontrolę nad konkretnym komputerem (łącznie ze zdalnym zamknięciem lub zrestartowaniem komputera).

10. Prowadzący zajęcia mogą korzystać z dysku sieciowego (H:\) po uprzednim założeniu konta. Pracownik ma do dyspozycji własny folder publiczny i prywatny. Folder publiczny pracownik może w dowolnym momencie udostępnić lub zablokować do zapisu dla studentów (i ewentualnie innych pracowników). Folder prywatny pozostaje zawsze tylko do wykorzystania przez konkretnego pracownika. Przestrzeń dyskowa na foldery prywatne i publiczne jest ograniczona z powodów technicznych.

11. Jedynym miejscem gdzie student może zapisywać pliki jest folder C:\Nasze dokumenty. Pliki z tego folderu mogą być usuwane po zakończeniu semestru.

12. Instalacja oprogramowania na komputerach w Pracowni Komputerowej następuje zawsze w przerwach między semestrami. Prośba o instalację oprogramowania powinna być złożona z odpowiednim wyprzedzeniem (najpóźniej 2 tygodnie przed rozpoczęciem semestru). Jeżeli warunek powyższy nie zostanie spełniony Sekcja Informatyki może odmówić instalacji oprogramowania np. jeżeli mogłoby to zakłócić funkcjonowanie już istniejącej konfiguracji sprzętu.

13. Po zajęciach użytkownik stanowiska komputerowego powinien prawidłowo zamknąć system operacyjny oraz uporządkować stanowisko pracy (wsunąć krzesło, klawiaturę, zabrać rzeczy osobiste).

14. Zauważone usterki sprzętu bądź oprogramowania należy natychmiast zgłaszać prowadzącemu zajęcia lub pracownikowi Sekcji Informatyki WES.

15. Osoby nie przestrzegające powyższego regulaminu nie będą mogły korzystać z Pracowni Komputerowej i ponoszą pełną odpowiedzialność prawną i finansową za swoje działania.